Wijkindeling predikanten voor het pastoraat

Met het ontstaan van de Protestantse Gemeente Rhoon is ook het pastoraat opnieuw ingedeeld. Er zijn twee wijken gevormd met ieder hun eigen predikant. De indeling is als volgt:

Wijk Noord-West, ds. Anja van Geerenstein

• Rhoon – Noord
  • Pernis
  • Poortugaal
  • Hoogvliet
  • Dorpsdijk Rhoon t/m 151 oneven en t/m 120 even
  • de wijk ten noorden van de Werkersdijk en Oranje Nassaulaan en ten westen van de Dorpsdijk (de straten: J.Louwerensplein, Julianastraat, Mariastraat, Margrietstraat, Bernhardstraat, Irenestraat, Beatrixstraat, Singel, C.A. Dekkerstraat, Duivelandstraat, Rhodenstraat, Wilhelminastraat, Julianahof, Parallelstraat, Oranje Nassaulaan, Werkersdijk)

Wijk Zuid-Oost, ds. Coen van Alphen

• de overige adressen in Rhoon
  • Portland
  • Barendrecht
  • Rotterdam

De afgelopen jaren zijn er ook pastorale relaties gegroeid tussen gemeenteleden en één van beide predikanten. In die situaties kunt u aangeven of u dezelfde predikant wil houden, waarmee u nu al contact heeft. Dit kunt u doorgeven aan een van de pastorale meldpunten. Pastoraal meldpunt voor de wijk van ds. Coen van Alphen wordt Margreet Koster en voor de wijk van ds. Anja van Geerenstein Kees van Poppel.

Gemeenteleden die opgenomen zijn in verpleeg- en verzorgingshuizen houden de predikant die zij ook voor het samengaan hadden. Ook als iemand later opgenomen wordt in een verpleeg- of verzorgingshuis houdt deze de predikant die hij/zij thuis al had.

De predikanten